Švicarska korporacija Landis+Gyr objavila je da napušta područje proizvodnje infrastrukture za punjenje električnih automobila te će ovaj dio svoje grupacije staviti u likvidaciju.
Sudeći prema
prognozama, to gotovo sigurno znači likvidaciju slovenskog proizvođača
električnih punionica Landis+Gyr EV Solutions, nekadašnjeg Etrela. Švicarski pružatelj rješenja za upravljanje energijom ušao je u Etrel
2021. godine. Tada je preuzeo 75 posto udjela, a u travnju prošle
godine preostalih 25 posto. Tvrtka koja je donedavno imala sjedište u
Grosuplju, a sada sjedište na Škofljici, preimenovana je u Landis+Gyr EV
Solutions. Tvrtka bi trebala postati središte švicarske grupe za širenje
korištenja obnovljivih izvora energije za električnu mobilnost. No u
listopadu prošle godine, podsjećaju na portalu Forbes Slovenia, najavili
su da će revidirati svoju odluku o poslovanju u regiji Europe, Middle
East & Africa (EMEA) te da će se više fokusirati na SAD. Sada je Landis+Gyr na svojoj web stranici objavio da više neće biti
uključeni u izgradnju infrastrukture za punjenje električnih automobila.
Očekuje se da će ova odluka imati negativan financijski učinak od 35
do 45 milijuna američkih dolara u tekućoj financijskoj godini, koja
završava u travnju. Što to znači za slovensku tvrtku koja je prošle poslovne godine u
prosjeku zapošljavala 163 osobe, a krajem travnja 2024. 180? Prema
pisanju portala Siol, švicarski vlasnici Landis+Gyr EV Solutions
obavijestili su kupce i poslovne partnere da su, nakon strateške
revizije, "zbog izazovnih tržišnih uvjeta, sve većih financijskih
pritisaka i sporijeg razvoja tržišta od očekivanog", donijeli tešku
odluku o postupnom ukidanju poslovanja EV Solutions i izlasku iz
poslovanja punjenja električnih vozila u Europi. U sklopu postupka likvidacije, tvrtka će odmah prekinuti proizvodne
aktivnosti u području punjenja električnih vozila. To znači da se
otvorene narudžbe i ugovorne obveze isporuke neće moći ispuniti, niti će
se moći nastaviti s nadogradnjom, ugovorima o uslugama hardvera ili
popravcima. Dodatno, neriješeni zahtjevi za obuku i podršku više se neće
obrađivati, navodi Siola, stoji u obavijesti. Forbes Slovenija pak navodi neke objave zaposlenika na društvenim mrežama. Etrel su 2016. godine osnovali Miha Levstek i Borut Mehle, podsjetili
su na Siolu. Tvrtka je ubrzo bila u samom svjetskom vrhu na polju
infrastrukture za punjenje. Od 2016. do 2021. prodaju su povećali 25
puta, a 2022. dobili su i Gazelu regije Srednje Slovenije. Međutim, u financijskim godinama 2022. i 2023., unatoč snažnom rastu
prihoda, koji su porasli sa 6,3 milijuna eura u financijskoj godini
2020. na 20,2 milijuna eura u financijskoj godini 2023., tvrtka je
počela gomilati gubitke. Između travnja 2022. i travnja 2023. dosegnuo
je gotovo tri milijuna eura, a sljedeće godine šest milijuna eura,
prenosi portal Ebonitete. Kako piše Siola, tvrtka Landis+Gyr EV Solutions pokrivala je gotovo
tri četvrtine tržišta javnih punionica za električna vozila u Sloveniji,
brinući se o backend programu Petrolovih javnih punionica, dijelu
programa Let's Go Electric i brendu Moon Porsche Slovenija itd.
Proizvodili su i zidne punionice domaće izrade, kakve je između ostalih
prodavao i Petrol.
“Zbog značajnih promjena u regulatornim i tržišnim uvjetima te
pritiska konkurencije na tržištu punjenja električnih vozila, vrlo je
malo vjerojatno da će ovaj segment, koji nije dio temeljnog poslovanja
Landis+Gyr-a, postići ciljane stope rasta i biti profitabilan u bliskoj
budućnosti. "Stoga je Upravni odbor odlučio postupno ugasiti tvrtku i
izaći iz područja proizvodnje električnih punionica u regiji EMEA",
naveli su.
"Danas smo okupili nas, 180 zaposlenika i rekli su nam da tvrtka ide u
likvidaciju", napisao je anonimni korisnik na Redditu, prenosi Forbes.
Prije 12 sati sve je bilo u redu, ali danas ovo, rekao je drugi.